Koh Samui, Koh Phi Phi, Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu Koh Samui, Koh Phi Phi, Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu

Koh Samui, Koh Phi Phi, Ao Nang

Door: Irina

Blijf op de hoogte en volg Irina

04 Mei 2012 | Thailand, Ao Nang

Hallo allemaal!

Allereerst bedankt voor jullie reacties, ik vind het echt heel leuk om zoveel berichtjes uit Nederland te ontvangen!:)

Nog maar 4 dagen te gaan en ik ben weer in Nederland, tijd vliegt. Ik ben ondertussen in Ao Nang, de westkust van Thailand, waar inmiddels het regenseizoen is begonnen. Het komt hier echt met bakken uit de lucht!

Zoals ik in mijn vorige blog zei, ben ik op Koh Samui nog naar Angthong National Park geweest. Dat was echt geweldig: klimmen naar de top voor een uitzicht over alle 52? eilandjes, kajakken, snorkelen, zwemmen en zonnebaden. Een heerlijk dagje, waar ik nog hele leuke maleisische vrouwen heb ontmoet. Daar heb ik wel lol mee gehad en we hebben een aantal grappige foto's gemaakt.

De volgende dag ben ik vertrokken naar Phi Phi island. Ik had een mooi optrekje langs het strand geboekt en kon dat lopend doen vanaf de pier. Nouja, veel andere keus had ik ook niet. Er is namelijk geen vervoer op Phi Phi mogelijk, alles wordt of lopend of met de fiets gedaan. Bij aankomst had ik meteen de eilandentour geboekt voor de volgende dag. We vertrokken om 11 uur 's ochtends met een longtailboot richting de eilanden rondom Phi Phi. Het begon al goed...na ongeveer 10 minuten gevaard te hebben, hield de motor ermee op. In de zon midden op zee zaten wij dus vast op een bootje. Ik had echt even een titanic momentje, een groot verschil was alleen dat onze boot niet lek was. Na ongeveer 30/45 minuten werden we gered en konden we overstappen naar een andere longtailboot. Eindelijk kon het eilandhoppen beginnen. We zijn onder andere naar Bamboo island geweest (prachtig!), Monkey beach (de naam zegt het al, vol met aapjes), Mosquito island (heb ik daarom zoveel muggenbulten?!) en het welbekende Maya beach waar de film 'The Beach' met Leonardo diCaprio is opgenomen.
's Avonds ben ik nog wat wezen drinken met een paar mensen van de boot: 3 frenchies en 1 australier. Geweldige strandfeesten op Phi Phi!

De volgende dag ben ik gaan ontbijten met dezelfde mensen van de boot en ben ik 's middags naar het uitzichtpunt gelopen/geklommen, waar je een heel mooi uitzicht hebt over Phi Phi island. Het was wel een hele klim, maar dat was het wel waard. Ik heb nu een paar mooie foto's.

Nu ben ik in Ao Nang, een plaatsje aan de kust in de provincie Krabi. Vanuit hier kan ik allerlei tours boeken naar omringende eilandjes. Vandaag heb ik de vier-eilandentour gedaan. Hele mooie eilandjes en hier niet ver vandaan. Helaas zat het weer dus niet echt mee. Vanochtend om 9 uur begon het keihard te regenen, toen dacht ik wel even dit gaat niks worden. Gelukkig klaarde het wel steeds op als we bij de eilandjes aankwamen. Hier hebben we vooral een beetje rondgekeken, gezwommen en gesnorkeld.

Morgen ga ik een tour doen naar de Hong Islands, dat moet nog mooier zijn. Ik ben zeer benieuwd en ik hoop dat het weer dit keer wel meezit!

Zondagavond vertrek ik met de bus richting Bangkok, waar ik maandagochtend zal aakomen. Hier zal ik mijn laatste nachtje doorbrengen en dan dinsdagochtend heel vroeg naar het vliegveld. Zoals ik al zei: tijd vliegt! Ik geniet er, nu het nog kan, nog even van en ik zie jullie allemaal snel weer!

Liefs Irina

• 04 Mei 2012 - 12:26

Laura En Mama:

Joehoeeeee, eerste! Leuk allemaal zeg! Ik ga die eilanden even googelen :) al bijna weer thuis idd! Zal wel even wennen zijn denk ik.. hier is het koud & nat! Al is het daar ook nat dus begrijp ik haha. Herkende je dingen van Maya Beach? Jij hebt die film ook gezien toch? Nou tot dinsdag, heeeeel veel plezier nog de laatste daagjes! :D xxxxx

• 04 Mei 2012 - 15:05

Janneke:

Irien!! Wederom een mooie blog! Leuk om te lezen! Geniet nog van je laatste paar dagen daar en tot snel! X

• 04 Mei 2012 - 16:54

Kelly:

De tijd gaat inderdaad heel snel! Leuk om te lezen dat je het nog steeds geweldig naar je zin hebt daar :D. Al dat relaxte zwemmen en snorkelen zul je straks wel missen Ien, maar snel weer op vakantie gaan denk ik ;). Ik val een beetje in herhaling, maar; heeeeeel veel plezier weer en ik hoop dat je geen reis-stress hebt en alles goed gaat :) XXX

• 04 Mei 2012 - 19:23

Anne:

Heee Irien! Wat een leuke blog weer, blijft leuk om je verhaaltjes te lezen! Denk dat ik ze nog ga missen straks ;-) Raar dat het al bijna weer voorbij is voor je. Ik ben heel benieuwd naar foto's. Geniet nog even de laatste dagen, goeie reis en tot snel! Liefs Anne

• 04 Mei 2012 - 20:50

Arlette:

Haai!!! Ik was gebleven bij ''Goodbye nepal'' dus moest nog even aardig wat blogs inhalen. Geweldig om al je verhalen te lezen, en ook de manier hoe je alles schrijft is leuk om te lezen. Je hebt het in iedergeval ontzettend naar je zin gehad, en deze herinneringen kan niemand je meer af nemen. GEWELDIG! En Je hebt me helemaal overgehaald, ik heb ook contact gezocht met het andere reizen. Zal binnekort is even langs gaan op het kantoor & dan kan ik van jou als je weer terug bent wel alle verhalen en ervaringen horen!! Geniet nog even van de zon, het strand en natuurlijk de omgeving.. straks ben je weer in het vertrouwde grunn.. Tot gauw! Liefs Arlette

• 04 Mei 2012 - 21:31

Telie En Theo:

Hoi Irina,

Je hebt weer veel leuke dingen beleefd, jammer dat het zo voorbij is he.
    Wel spannend met de boot vast op zee.
    Lopen die aapjes daar los rond? Wel grappig. Geniet nog deze laatste dagen!
    We wensen je een hele voorspoedige terugreis en hopen je gauw te zien met al je foto's.

Liefs, Theo en Telie

• 05 Mei 2012 - 14:50

Beike:

Wat weer een prachtige verhalen Irina!En wat zie je veel mooie dingen!Hier hebben we koninginnedag en 4/5mei alweer gehad zo ongeveer. De tijd vliegt. Toen je aan je reis begon leek het vast een eeuwigheid en nu schrijft Laura al "tot dinsdag"! Ik wens je nog heel veel plezier en ook nu weer sterkte met afscheid nemen van je reis!Liefs, Beike.

• 07 Mei 2012 - 10:17

Vera:

iriennnnn
    super allemaal! Wat moeten die eilandjes mooi geweest zijn.
    Leuk om te lezen!

Hele fijne reis morgen! Zie je weer in NL.
    XXXX

• 08 Mei 2012 - 08:21

Anjo En Trijnie:

Als ik dit typ zit je al op het vliegveld van Bangkok en ben je alweer bezig met de terugreis naar je geboorteland Nederland. Leuke spannende dingen heb je allemaal weer beleefd Irina.
    Zal wel even weer wennen zijn hier maar ook wel fijn om weer bij je dierbaren te zijn.
    Hele goede reis en tot ziens, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.