Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irina Bonder - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irina Bonder - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Door: Irina

Blijf op de hoogte en volg Irina

27 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Mijn jungletocht zit er weer op en het was echt superleuk! Ons weekend begon in Thamal. Vrijdagmiddag zijn Amiria, May, Catherine (meisje uit Ierland) en ik met de bus naar Thamal gegaan om daar een yogales te volgen. Simpel dacht ik, maar ik had toch verrekte spierpijn achteraf! Na de yogales zijn we met z’n allen uit eten geweest, Elliot (jongen uit Australie) en Baukje (meisje uit Nederland) waren er ook bij. Ik had een supergrote burrito met een salade ernaast en drinken voor maar vier euro! Daarna met de groep wat gedronken en toen heerlijk geslapen in het hotel, wat me ook maar drie euro heeft gekost.

De volgende ochtend zijn we om half 6 opgestaan, want de bus vertrok al om half 7. Het was een zes uur lang durende bumpy ride, wat me gelijk tot denken heeft gezet: de lange bustochten in Thailand sla ik maar over, het vliegtuig zal een stuk comfortabeler zijn voor mijn arme buikje! We werden opgehaald door de eigenaar van het resort waar we verbleven en werden naar onze bungalows gebracht. Het zag er allemaal heel schattig uit! Bij aankomst kregen we gelijk onze lunch, wat bestond uit een soepje vooraf gevolgd door frietjes en een loempiastick. Iets te veel voor na onze hobbelige reis. Hierna werden we door onze gids opgehaald om het park een beetje te verkennen. We hebben een klein tochtje gemaakt door de jungle en zijn naar het olifantenkamp geweest. ‘s Avonds kregen we weer een uitgebreid diner voorgeschoteld, waarna ik na 1 hapje maar ziekjes op bed ben gaan liggen. Amiria en May gingen kijken naar een dans dat werd opgevoerd door de lokale bevolking en mochten het daarna zelf ook eens proberen.

De volgende ochtend kregen we een lekker ontbijtje: toast (jeeej, eindelijk brood!) en een lekker eitje. Na het ontbijt begonnen we onze spannende jungletocht. Onze gids vertelde ons dat als we een neushoorn zagen, deze best agressief kon reageren. Als de neushoorn ons wilde aanvallen, moesten we zigzaggend rennen of heel hoog in de boom klimmen. Ik ging dus met een lekker gevoel de jungle in! Het bangmakerij was overbodig, geen enkel wild beest gezien helaas. Of je moet een wild varken ook als wild en gevaarlijk bestempelen. Na de jungletocht mochten we dan eindelijk de olifanten wassen, waar we ons allemaal erg op verheugden. Het was eerder wel andersom: wij wasten de olifant niet, maar hij waste ons! Superleuk om te doen en de olifant was zo lief. Ik hoop dat ik dat in Thailand ook kan doen. Na het olifanten wassen, mochten we nog op een olifant de jungle in. We hebben maar liefst 2 neushoorns gezien, dus dat was wel tof!

De volgende ochtend zijn we om half 10 weer vertrokken en waren pas om 5 uur weer thuis. Het was weer een helse lange hobbelige tocht, dus voor mij geen bustocht meer hier in Nepal! Het was heel leuk om even een weekendje weg te zijn uit Pepsi-Cola en om even wat frisse lucht te hebben. Nu hou ik het wel weer twee weken vol met al het stof dat hier in Katmandu rondvliegt.

Ik begin zo weer aan mijn Dahl Baht en ik moet zeggen dat ik er echt zin in heb dit keer!

Tot schrijvens!
Namaste!

  • 27 Maart 2012 - 07:53

    Nicole:

    Hey Irina! Dat klinkt ontzettend leuk zeg! Vooral het ritje op de olifant en de olifant wassen. Ik ben jaloers hoor! Geniet er nog maar even van!

    Groetjes Nicole

  • 27 Maart 2012 - 07:54

    Vera:

    Irien!
    Leuk om allemaal te lezen! Super zo'n jungle tocht! En die olifanten schattig!

    En wat goedkoop allemaal! Is het eten wel lekker?

    Geniet ervan!

    Xxx Vera

  • 27 Maart 2012 - 10:45

    Anjo En Trijnie:

    Hoi Irina,
    Jij maakt echt superleuke dingen mee.
    Geniet ervan want dit is allemaal heel bijzonder. Hier zie je de wilde dieren in de dierentuin.
    Nu weer werken, misschien kun je de kinderen cijfers leren in het Engels.
    Met voorwerpen, one is een voorwerp
    etc. Succes en genieten van alles.
    Liefs en een kusje van baby Mees. (hij is al 7 pond) Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

  • 27 Maart 2012 - 14:56

    Kelly:

    Nou gelukkig tóch nog 2 neushoorns gezien in de jungle, alleen een stel varkens is inderdaad toch niet zo indrukwekkend. Ik had al gedacht dat je de olifanten leuk zou vinden :D mama vond dat in India ook heel leuk. En olifanten zijn gewoon tof, punt. ;) Fijn dat je nu weer beter bent, hopelijk kun je de hobbelige busreizen voorlopig zoveel mogelijk vermijden. En zin in Dahl Baht?! Pas maar op, straks wil je niet anders meer! Eet smakelijk, veel plezier en succes en tot je volgende bericht :D XXXXX

  • 27 Maart 2012 - 15:40

    Beike:

    Hoi Irina!

    Wat leuk dat je weer zo'n mooi verslag "opstuurd"! Heel mooi voor ons om te lezen! En ook praktisch natuurlijk voor jezelf. Een dagboek bijhouden valt op deze manier best te doen denk ik.Jammer dat je niet fit was en de lokale dans moest missen.Je reisvriendinnen hebben vast foto's voor je. Heel fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet.Hier in Nederland is het heerlijk voorjaarsweer, al is het geen 31 graden. We hebben het weekend al lekker buiten zitten eten tussen de middag.Ik wens je succes bij de kinderen . Zijn er muziekinstrumenten? Kun je ze misschien een nederlands liedje aanleren. Of een leuke muurschildering maken samen? In wat voor omstandigheden volgen deze kinderen hun "lessen "eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar. Nou zet 'm op en tot lezens!
    Liefs, Beike.

  • 27 Maart 2012 - 16:33

    Laura:

    Irini! Wat heb je weer een leuk stukje geschreven! Ik wil nu ook op een olifant staan!! Zat je in de bus toen je de neushoorns zag? Papa is net terug uit het ziekenhuis, hij had poliepen in zijn darmen en die zijn er nu uitgehaald. Haha idd zoals Kelly zegt, straks wil je alleen nog maar Dahl Baht als je weer thuis bent! :D succes met werken deze week en tot gauw! xxx liefs

  • 27 Maart 2012 - 20:28

    Telie En Theo:

    Hoi Irina,

    Nou je maakt wel spannende dingen mee en afgezien van de hobbelende bussen, heel leuk.
    Misschien maar niet te veel meer eten?
    De verleiding is natuurlijk groot als het zo goedkoop is haha.
    Ik wist ook niet dat je spierpijn kon krijgen van yoga, dit moet toch ontspannend zijn?
    Nou, veel succes weer met je werk en we zien uit naar je volgende verhaal!
    Liefs, Telie en Theo

  • 29 Maart 2012 - 07:00

    Irina Bonder:

    Bedankt voor de reacties!
    Nicole: haha ja het was echt superleuk!:) Jij gaat straks ook allemaal leuke dingen doen in Cambodja:)

    Vera: ja het eten is zeker lekker! Gisteren drie samosa's gehad als lunch voor maar 30 cent. Als je voor 5 euro hebt gedineerd is dat zegmaar al duur voor de nepalees, maar voor ons is dat echt spotgoedkoop. Wel superhandig, want nu bespaar ik geld voor Thailand!

    Trijnie: het is heel lastig om de kinderen uberhaupt wat te leren, want ze kunnen niet gefocust blijven. En ik kan helaas geen nepalees :(.

    Kelly: haha ja toch nog 2 wilde beesten. Ik heb ook nog krokodillen gezien trouwens toen we gingen kanoen!

    Beike: Ik heb nu materialen voor de kindjes gekocht: stiften, kleurpotloden, vellen gekleurd papier en wil nog kleurplaten voor ze uitprinten. Dan kan ik ze straks een beetje bezighouden:)

    Laura: nee ik zat op een olifant! :)

    Theo en Telie: Ik eet hier al niet zo veel. Maar ik was gewend aan dahl baht, wat niet echt vet is. En toen kreeg ik in Chitwan vet eten en dat kon mijn buik niet zo goed meer verdragen haha. Het is nu gelukkig weer over:)

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Irina

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 15715

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 08 Mei 2012

Nepal en Thailand

Landen bezocht: