Happy new year! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Irina

Blijf op de hoogte en volg Irina

12 April 2012 | Thailand, Bangkok

Haaaai allemaal!

Gisteravond ben ik aangekomen in Bangkok. Gisterochtend om 5 uur m'n bedje uit, want ik moest mijn tas nog ophangen. Ik had namelijk mijn was een dag van tevoren laten doen door Laxmi (de helpster in mijn gastgezin) en uitgerekend dinsdag scheen het zonnnetje niet! Dus heb mijn natte was in mn backpack moeten doen, gelukkig zit het weer er niet in haha!:)

Om half 7 zou ik opgehaald worden door Sukhanda, maar die was te laat. Dus ik bellen, bleek dat hij dacht dat ik om 7 uur opgehaald moest worden. Hmm..ik had nog zo gezegd, half 7. Gelukkig was ik nog optijd bij het vliegveld. Ik wilde inchecken, maar de mevrouw achter de balie zei dat ze over een half uur bij me kwam (kon me nog niet inchecken voor Bangkok ofzo:s). Na bijna een uur gewacht te hebben (het was inmiddels bijna half 9 en mijn vlucht zou over een uurtje al vertrekken) ben ik zelf maar naar de balie teruggelopen en gevraagd of ik me nu dan wel in kon checken. Na was gesmoes onderling vroeg een meneer aan mij of ik het erg vond op de vlucht van half 2 smiddags gezet te worden. Dit was een directe vlucht van Thai Airways. Dat betekende dat ik nog eens 5 uur moest wachten. Ik liet weten dat ik het wachten wel erg shit vond en vanwege de overlast kreeg ik een ontbijtje aangeboden in een van de restaurants op het vliegveld en ik mocht zelf uitkiezen waar ik wilde zitten in het vliegtuig (wel economy class natuurlijk). Stiekem stond ik wel
te juichen haha, dit betekende dat ik niet via India hoefde te reizen en dus ook geen gedoe zou kunnen krijgen met boarding passes en bagage!

Er was nog 1 andere man die ook op het andere toestel werd gezet en daar moest ik maar bij gaan zitten. Het was een zwitserse man die in Nepal was voor zaken en ook voor zaken naar Bangkok vloog. Hij vertelde dat hij een internationaal bedrijf heeft en die graag wil verkopen in Bangkok. Een rijke man, hij had vrienden met ferrari's!
Na de lange wachttijd, konden we eindelijk boarden. De vlucht heeft maar 3 uur geduurd, veel sneller dan wanneer ik met Jet airways vloog. Na de vlucht kon ik meerijden in de taxi die de zwitserse man nam. Dit was echt een enorme taxi! Net een hummer haha, echt superluxe! We werden afgezet bij het hotel van de man, echt een superdeluxe hotel. Ik heb even opgezocht op internet wat deze per nacht kost, hehe, 300 euro! Jeetje, superduur. De man heeft een taxi voor mij geregeld naar mijn eigen hotelletje en daar ben ik voor nog geen 3 euro naartoe gebracht. Dit heeft mij flink wat kosten bespaard!

Mijn hotelletje ziet er ook heel leuk uit:) Het zit vlak bij Khao San Road: toeristische backpackarea in Bangkok). Ik zit helemaal op de bovenste verdieping, dus moet veel trappen lopen. Ik heb een heerlijk tweepersoons, zacht!, bedje en airconditioning. Dat is hier ook wel nodig!

Vandaag ben heb ik een tuk-tuk genomen en ben Bangkok een beetje gaan bekijken. Wat een verschil met Nepal haha! Alles is hier zo mooi aangelegd en supermooie tempels. Ook heb ik vandaag mijn vakantie tot de
laatste van april geboekt (leek me toch wat fijner haha). Ik vertrek de 14e naar Chiang Mai, waar ik nog van het waterfestival (Thais Nieuwjaar) kan genieten! (Vandaag is het hier begonnen in Bangkok! Ik was het helemaal vergeten, dus had een wit hemdje en een rode bh aan, hehe, niet zo slim. Ik werd van alle kanten bekogeld met water, zowel met gewoon een waterpistool als met complete emmers water!). Ik verblijf dus eerst een paar dagen in Chiang Mai, waarna ik een trekking ga maken door de jungle. Wat ik hierna ga doen zet ik wel in mn volgende blog! Ik ga nu eerst even eten bij een restaurantje!
Tot snel!

Liefs

  • 12 April 2012 - 12:14

    Nicole:

    Hey Irina!

    Ik ben blij om te horen dat je goed in Bangkok bent aangekomen. Heb je nog iets van de aardbeving gemerkt? Het was behoorlijk ver weg (Indonesië), maar er was een tijdelijke tsunamiwaarschuwing. Gelukkig bleek dat allemaal mee te vallen.
    Goed dat je een rechtsstreekse vlucht kon nemen! Lijkt me een stuk relaxer.
    Hoe zit het eigenlijk met de insecten in Nepal en Thailand? Lopen er ook enge, grote, harige insecten rond (zoals gigantische spinnen)?
    Geniet van het mooie Thailand en gelukkig nieuwjaar!

    Groetjes Nicole

  • 12 April 2012 - 13:54

    Telie En Theo:

    Hoi Irina,

    Gelukkig ben je goed aangekomen in Bangkok, wat een mazzel dat je rechtstreeks kon vliegen.
    Pas je wel op voor rijke mannen met ferrari's ? haha
    Moet je daar speciale kleding aan hebben met Nieuwjaar?
    Je gaat weer heel wat ondernemen, veel plezier daarbij.
    Wij zijn de Pasen ff weggeweest met vrienden, was leuk, nu weer gewoon werken.
    Tot de volgende keer,
    Liefs, Theo en Telie

  • 12 April 2012 - 21:00

    Beike.:

    Hallo Irina,
    Het avontuur is nu dus echt begonnen! Wat een gelukjes allemaal, mooi man! Let maar goed op de Ferrari's, wie weet kun je nog een keertje sjiek mee uit eten! Wat is het er warm! Fijn dat je airco hebt. Het is hier momenteel 25 graden koeler. Maar goed ook want zo kunnen we tenminste van het voorjaar genieten en staat niet direct alles in twee weken in blad en bloesem zoals vorig jaar.Ik wens je veel plezier en hoop dat je nog een paar gezellige backpackers ontmoet. Hoeveel foto's heb je al gemaakt? Vast al heel veel!
    Tot "lezens"!

  • 13 April 2012 - 16:12

    Anjo En Trijnie :

    Hoi Irina, gelukkig is de reis naar Thailand supergoed en goedkoop verlopen. Genieten van alles wat je nu weer allemaal meemaakt. Straks de Jungle in, wat spannend allemaal. Mooie foto,s maken hoor.
    Dag lieve Irina, Happy New Year en tot schrijfs. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

  • 16 April 2012 - 09:44

    Robert:

    Eindelijk "echte meisjes in de jungle"

    Geniet er van!

    Groetjes,
    Robert en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Irina

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 15728

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 08 Mei 2012

Nepal en Thailand

Landen bezocht: