Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu

Chiang Mai!

Door: Irina

Blijf op de hoogte en volg Irina

20 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

Heeej allemaal!
Ik ben een beetje laat met het updaten van mijn reisverslag, maar heb nu dan ook extra veel te vertellen!:)
Inmiddels ben ik alweer bijna een week in Chiang Mai en vanavond ga ik met de trein terug naar Bangkok en hoop ik morgenochtend een aansluitende trein naar Chumphon te kunnen nemen.

Mijn dagen in Bangkok waren nog leuk. Ik ben met twee Australische jongens een op pad geweest. Eerst naar een enorm shopping center, niet normaal groot (8 etages, enorme food court en ze verkochten zelfs ferrari's!), en daarna heb ik Songkran gevierd . Ik had de krachtigste supersoaker gekocht en ik vond het heerlijk om nu zelf ook mensen te kunnen natspuiten, haha! Khao san road was echt vol met mensen, maar er hing een hele gezellige sfeer. Ik heb me in ieder geval vermaakt. 's Avonds ben ik nog naar de skybar geweest, 55 etages, met een enorm mooi uitzicht over Bangkok. Ik baalde wel heel erg dat ik mijn fototoestel niet kon meenemen (ivm het gegooi van emmers water overal).

Hier in Chiang Mai werd het waterfestival nog leuker gevierd. Het was de laatste dag van het Songkran festival en er was een optocht van allerlei mooi opgetutte dames (leken op geisha's) en dansende mensen. Ik heb eigenaars van een restaurant ontmoet, Waneda en Helmundt. Ik wilde bij hun restaurantje komen eten, maar het bleek dat ze gesloten waren vanwege Songkran. Ze wilden wel graag dat ik bleef en kreeg meteen een whisky aangeboden. Lekker, op een lege maag haha. De chef heeft toen speciaal nog een maaltijd voor mij bereid, heel lief. Gratis en voor niets heb ik dit gekregen. Het waren erg lieve mensen en ik behoorde nu tot hun 'Dada Family' (Dada Kafe is de naam van hun restaurantje). Nadat ik mijn eten op had, ben ik samen met het personeel van het restaurantje emmers water over mensen gaan gooien (ijskoud water! Gekoeld met een ijsblok van 25 kg.). Haha, het was zo leuk om de gezichten van de mensen te zien! Dit was het echte werk haha!

De volgende dag ben ik naar het Elephant Nature park geweest. Hier worden verwaarloosde olifanten opgevangen. In de toeristensector worden namelijk heel veel olifanten slecht behandeld. Tijdens de training worden ze geslagen met stokken met een scherpe punt eraan. Ze lopen dan heel veel verwondingen op. Een olifant was in haar beide ogen gestoken en dus blind, heel zielig.

De dag daarna heb ik een beautydag voor mezelf gehouden. Eerst even op internet opgezocht welke massagesalon goed was, zodat ik niet voor een onaangename verrassing kwam te staan (happy ending haha). Ik had een goede gevonden en hier een heerlijke bodyscrub en kokosoliemassage genomen, een twee uur durende behandeling voor nog geen 15 euro! Daarna heb ik nog een manicure en pedicure laten doen. M'n nagels hebben er nog nooit zo mooi uitgezien. Vlak voordat ik weer naar Nederland ga, laat ik nog een keer zo'n gehele behandeling doen. Zo goedkoop als in Thailand zul je ze in Nederland niet kunnen krijgen.

Eergisteren heb ik de 'eagle track zipline' gedaan. Enorm lange kabelbanen hoog in de jungle en 40 meter abseilen. Toen gilde ik het wel even uit haha! Was echt heel leuk om te doen!

Gisteren heb ik een Thaise kookcursus gevolgd. Er was slechts een ander meisje waarmee ik de cursus deed, dus we kregen veel persoonlijke aandacht en uitleg. Ik heb heerlijk gekookt. Kokosmelksoep, pad thai, kip met cashewnoten, banana spring rolls (goddelijk!) en een curry. Was allemaal heel lekker! Heb een kookboekje meegekregen, dus zal proberen in Nederland een Thais gerechtje te bereiden. 's Middags ben ik nog even met Laura (dat Canadese meisje van de kookcursus) een paar tempels gaan bekijken. Ik vind ze van buiten wel heel mooi, maar van binnen zijn ze te kitcherig. Het was stikheet, dus na twee tempels hadden we het wel weer gezien.

Vandaag is het dan mijn laatste dagje. Ik heb net even lekker gegeten bij mijn Dada Family en ga zo nog even shoppen. Ik vind het een heerlijk vooruitzicht dat ik over 2 dagen op Ko Tao ben! Ik begin dan aan mijn duikcursus, waar ik superveel zin in heb! Kan niet wachten totdat ik een duik in de zee kan nemen!

Ik zal proberen mijn reisverslag wat beter bij te houden, het is nu namelijk wel een erg lang verhaal geworden!

Tot snel!

Liefs:)

  • 20 April 2012 - 06:24

    Kelly:

    Maar wat een leeeeuk en lang verslag! Ik wilde je al gaan mailen wat je daar allemaal uitspookte dus je hebt net op tijd een nieuw verslag online gezet ;). Klinkt allemaal weer geweldig daar, ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En zeker weten nog een keer zo'n beautybehandeling nemen inderdaad! En uiteraard als je terugbent lekkere spring rolls voor ons maken, mmmmm :D. Veel plezier! XXXXX

  • 20 April 2012 - 07:52

    Robert:

    Wat heb jij je lang niet laten horen, we dachten dat je in 1 of andere maaltijd was verwerkt voor de lokale bevolking (bapi irina bangang ofzo..). Maar je bent er nog en je hebt erg leuke dingen gezien en meegemaakt. Is het verschil in arm en rijk daar groot eigenlijk? Een ferrari-dealer in een winkelcentrum??? Dat olifanten -reserevaat zal vast ook wel indrukkend zijn geweest.
    We zagen dat het daar 38 graden is, hier schijnt de zon ook, maar meer als 11 - 15 graden tikken we even niet aan.

    Veel plezier in Ko Tao en succes met de duikcursus....

    groeten,

    Robert en Marijke

  • 20 April 2012 - 10:21

    Titia De Haan:

    Even leuk om te lezen waar je bent, wat je doet en hoe het je vergaat, liefs titia

  • 20 April 2012 - 18:49

    Pia En Menso:

    Hallo Irina, Je vader en moeder zijn nu op bezoek bij ins en vertelden over je interessante reis.
    Wij natuurlijk direct op internet en....ja hoor daar lezen we jou verhalen. Wat goed zeg van jou. We hebben nu je laatste verhaal gelezen en in het weekend gaan we je eerdere verhalen ook nog even lezen, Jammer dat je hier geen foto's hebt geplaatst. We hoorden dat die op facebook staan. Maar daar zijn wij niet zo mee bekend, ha,ha. Moet Avelien ons even mee helpen.
    Nou de groeten van Pia, Menso, Alie en Hennie.

  • 20 April 2012 - 21:19

    Telie En Theo:

    Hoi Irina,
    Is idd even geleden dat we weer van je verhalen konden genieten, maar ik had het voorrecht je op skype even te zien en te spreken.
    Zal het allemaal weer uitprinten voor de oma's, vinden ze heel leuk.
    Veel plezier met het duiken!

    Liefs,

    Telie en Theo

  • 21 April 2012 - 03:20

    Irina Bonder:

    Leuk zoveel reacties! Ik ben net vanuit Chiang Mai aangekomen in Bangkok (het was een slaaptrein dus heb lekker kunnen liggen en slapen). De trein had vertraging helaas, wel tweeenenhalf uur! Maar dat is normaal hier. Heb mn aansluiting naar Chumphon dus gemist, beetje jammer. Gelukkig had ik geen ticket van tevoren geboekt. Heb nu de slaaptrein vanavond om 19.30, dus moet hier in Bangkok een beetje gaan rondhangen. Vind dat niet echt fijn zo in mn eentje, maar ik ga niet te ver van het station vandaan. Heb gelijk mn bus en bootticket geboekt, dus ik kom morgenvroeg om 9 uur aan op Ko Tao!

    Bedankt voor al jullie leuke reacties en ik laat snel weer wat van me horen!

  • 21 April 2012 - 12:25

    Chlo:

    WAUW, Irien, klinkt allemaal super. Benieuwd om die banana springrolls van je te proeven! Hier in Pokhara is het ook de max. Zoveel leuker dan in Kathmandu! Heb Judith gemaild om eens te horen of ik hier niet nog 2 weken kan lesgeven! Lijkt me de max. Morgen paragliden! Whihi! Oh en vertelde koen over ons peru plan, en hij wou mee. Heb hem gezegd dat hij dan eerst maar dikke vriendjes met joost moest worden :p haha! Kijk al uit naar de zomer joh! Dikke dikke knuf en geniet nog van je laatste dagen daar! x

  • 24 April 2012 - 10:08

    Anjo En Trijnie:

    Hoi Irina,
    Wat een leuke, spannende, indrukwekkende dingen heb je allemaal weer beleefd. Ben jaloers op jou. Een heerlijke bodyscrub en kokosoliemassage, heerlijk lijkt me dat en niet zo duur. En het lekkere Thaise eten, straks in praktijk brengen hoor. Geniet nog even van de laatste weken, succes met het duiken. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag Irina, lieve groetjes van ons en een kusje van baby Mees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Irina

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 15716

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 08 Mei 2012

Nepal en Thailand

Landen bezocht: