Duiken, zonnen en verbranden: Koh Tao & Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu Duiken, zonnen en verbranden: Koh Tao & Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irina Bonder - WaarBenJij.nu

Duiken, zonnen en verbranden: Koh Tao & Koh Samui

Door: Irina

Blijf op de hoogte en volg Irina

27 April 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadeeee!

Even weer tijd voor een reisverslagje! Ik ben inmiddels alweer op Koh Samui, maar ik zal beginnen waar ik gebleven was.

In Bangkok moest ik dus een enorm lange tijd wachten totdat mijn trein naar Chumphon vertrok. Ik heb mijn backpack gedropt op het treinstation en ben met de taxi richting het mooie shoppingcenter gegaan: Siam Paragon. Hier heb ik mij dan van sochtends 10 uur tot smiddags 5 uur weten te vermaken haha! De vele etages ben ik allemaal bij langs gegaan, van dure cremepjes tot ferrari's, je zag mij overal! Om 4 uur was ik dan eindelijk uitgewinkeld en heb ik de taxi terug naar het treinstation genomen. Ik zat heel verbaasd naar zijn meter te kijken, want die liep zelfs op als we stilstonden. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Toen ik hem vroeg waarom dat was zei hij dat hij me niet begreep en geen Engels kon, hmmm..lekker dan. Nouja, uiteindelijk was ik iets duurder uit dan op de heenweg, dus het viel mee.

De trein vertrok uiteindelijk een half uur later dan gepland en kwam wel twee uur later aan in Chumphon, rara hoe kan dat. Dat is heel apart hier, treinen hebben ALTIJD vertraging. Ik snap niet dat ze de treintijden niet gewoon veranderen, want daar klopt blijkbaar helemaal niks van. Ik kwam om 10 voor 6 's ochtends aan in Chumphon en mijn bus naar de pier zou om 6 uur vertrekken. Op het nippertje gehaald dus. Ik kwam om 9 uur aan op Koh Tao en ben gelijk bij mijn duikschool langs gegaan. Bij de duikcursus zat namelijk gratis accommodatie inbegrepen. Ik werd (door ik denk de vrouw van de eigenaar van de duikschool) naar mijn huisje gebracht, superleuk aan het strand gelegen! Wellicht heel simpel, maar toch op een perfecte locatie! Ik ben direct dezelfde dag met de duikcursus gestart. Eerst wat theorie en toen de eerste echte duik! Dat was wel even spannend. Voor het eerst ademen onder water is net zo iets als de eerste keer zoenen, iets wat je je hele leven zult herinneren! Haha, nee grapje, maar het was wel even een heel raar gevoel. We deden een aantal oefeningen onder water, o.a. masker afnemen en automaat uit de mond halen, en gingen daarna een eerste duik maken. We zijn zeven meter afgedaald, waarbij je heel goed op je oren moet letten. Continue klaren, want anders krijg je het gevoel dat je trommelvlies explodeert (wat ik in mijn laatste duik heb gehad, jeeminee wat een pijn!). Het was nog een heel gedoe om een neutraal drijfvermogen te behouden, ik dreef continue weer naar boven. Pas de derde duik had ik het onder de knie en de derde en vierde duik gingen dan ook heel goed:) We zijn 18 meter afgedaald, waarbij ik dus heel veel last van mijn linkeroor kreeg. Zo erg dat ik wel een beetje in paniek raakte, ik dacht dat mn trommelvlies ging exploderen. Toen ben ik samen met mijn duikinstructeur weer een paar meter opgestegen en toen nog een tweede poging gedaan. Nu ging het veel beter, ik denk dat ik de eerste keer gewoon te snel naar beneden ging en te weinig klaarde. De onderwaterwereld bij Koh Tao is echt supermooi, hele mooie (grote) vissen gezien. Helaas geen walvishaai of schildpad, maar dan moet je ook maar net geluk hebben. Ik heb mijn duikbrevet in ieder geval binnen, dus als ik wil kan ik nu overal op de wereld duiken!
's Avonds heb ik nog lekker gebarbecued met een aantal duikinstructeurs, heerlijke vette hamburgers, en de volgende dag ben ik vertrokken naar Koh Samui. Daar zit ik dus nu nog steeds. Ik ben helaas verbrand op mijn eerste stranddag, hoe zielig is dat haha. Ik had me nog wel zo goed ingesmeerd! Waarschijnlijk is de zonnebrand die ik hier had gekocht niet zo best, morgen maar weer een van het oude vertrouwde merk Nivea kopen. Vandaag heb ik dan ook maar met lange broek en tshirt gelopen, in de hoop dat het morgen wat beter is. Overmorgen heb ik in ieder geval een tour geboekt, Angthong National Marine Park, waar ik ga kajakken en snorkelen. Het ziet er geweldig uit op plaatjes, dus dat belooft wat moois. Ik hoop dat ik dan weer in de zon kan. De 30e ga ik hier weer weg. Ik heb net een bus-bootticket naar het mooie Koh Phi Phi geboekt! Daar ga ik genieten in een mooie bungalow aan het strand, ik heb nu genoeg op budget geleefd. Even het laatste weekje genieten van "luxe".

Ik schrijf hierna denk ik nog een blog en dan ben ik alweer in het mooie Nederland. Helaas kan ik hier niet voor eeuwig blijven, maar toch zou ik dat wel dolgraag willen. Duikinstructrice ofzo?! Misschien in de toekomst....we zien wel:) Ik heb in ieder geval wel zin om iedereen weer te zien in Nederland en om mijn lieve vriendje een dikke knuffel te geven!

Kuss en tot de volgende blog!

  • 27 April 2012 - 15:42

    Kelly:

    Wat weer een leuk verslag! Ik lag helemaal dubbel om je vergelijking met het zoenen, alsof je voor het eerst zoent haha. Maar zeg, je blijft straks maar mooi een poos in NL hoor! Hoewel het me ook wel érg leuk lijkt om af en toe een poosje bij je op bezoek te komen ;) lekker op vakantie naar Ien! Veel plezier nog daar ! (en tof dat je je duikbrevet hebt!!!!! goed gedaan :D) XXXXX liefs

  • 27 April 2012 - 16:57

    Laura:

    Leuk!! En superleuk dat je je duikbrevet nu hebt! :D ben trots op je, gefeliciteerd! Maar wat is klaren? En drijfvermogen? Heb je ook zin om ons weer een dikke knuffel te geven? ;) en wel even een ferrari meenemen he voor mij :D heel veel plezier met kajakken en snorkelen! De groetjes van papa en mama :) xxx

  • 27 April 2012 - 19:21

    Beike:

    Gefeliciteerd met je duikbrevet Irina! Weer eens wat anders dan een zwemdiploma toch? Leuk! Fijn dat je zo geniet. Ik wens je veel plezier in je luxe bungalow en in de kajak!

  • 27 April 2012 - 20:37

    Telie En Theo:

    Hey, leuk weer wat van je te lezen.
    Het is wel heel mooi daar he.
    Ik dacht dat je een beetje voor de lol ging duiken, maar je hebt dus een heus brevet gehaald, knap hoor.
    Wij gaan morgen oma B's verjaardag vieren, lekker uit eten, neem je verslag wel voor haar mee.
    Nog veel plezier met snorkelen enzo, en geniet van je luxe bungalow!!
    Liefs. Telie en Theo

  • 28 April 2012 - 15:02

    Robert:

    Hoi Irina,

    18 meter onder water???
    Dat is nogal wat en geen last van caissonziekte? Fijn dat je een duikbrevet hebt, kun je overal waar je wilt leker duiken.
    Wat een ongelofelijke irina-vergelijking duiken vs zoenen.... heeft een virus je echt niet te pakken gehad?

    Nog heeeeeel veel plezier daar en tot gauw!

    Kus
    Robert en Marijke

  • 28 April 2012 - 18:30

    Nicole H.:

    Ha Irina,

    Leuk om je verhalen te lezen! Je beleeft veel bijzondere avonturen, ben erg benieuwd naar de foto's!

    Veel plezier nog de komende tijd overzee!

    Groet, Nicole

  • 29 April 2012 - 14:02

    Anjo En Trijnie:

    Hallooooooooooooooooo, gefeliciteerd met je duikbrevet, goed gedaan. Mooi he de onderwaterwereld en zo rustig.
    Geniet nog eventjes van je laatste weekje in je luxe bungalow.
    We zijn heel benieuwd naar jou en je mooie foto,s Irina. Het beste met je.
    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag,
    liefs.

  • 01 Mei 2012 - 16:28

    Nicole:

    Hey Irina!

    Ik vind het ontzettend leuk om elke keer weer je verhalen te lezen. Ben toch steeds weer benieuwd wat je allemaal meemaakt. Als je terugkomt, wil ik graag alles nog een keer horen met de bijbehorende foto's natuurlijk!
    Ik ben zelf ook al druk bezig om dingen te regelen voor mijn reis. Hopelijk heb je nog wat tips voor mij, bijvoorbeeld over leuke plekjes in Thailand, aangezien ik toch via Thailand moet terugreizen.
    Geniet van de laatste daagjes in het tropische paradijs!

    Groetjes Nicole

  • 02 Mei 2012 - 07:20

    Jan En Janine:

    Wat een leuke dingen maak je allemaal mee, dat lekkere eten in Thailand, je mag gerust een keer komen oefenen in onze keuken. Dat is geen probleem. En die heerlijke schoonheidsbehandelingen en voor zo'n prijs, dat krijg je in Nederland niet voor elkaar.
    Wat een ervaring dat duiken, de vergelijking met de eerste kus vind ik goed gevonden. Het lijkt me heel vreemd om onder water te ademen, dat gaat toch tegen je gevoel in. Geweldig dat je nu je duikbrevet hebt gehaald. Als Joost zijn brevet ook haalt, kunnen jullie lekker samen op duikvakantie naar bijvoorbeeld de Maledieven! Nog heel veel plezier en geniet van je laatste weekje in luxe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Irina

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 15713

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 08 Mei 2012

Nepal en Thailand

Landen bezocht: