Drie cariës, antibioticakuur en allergiepillen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irina Bonder - WaarBenJij.nu Drie cariës, antibioticakuur en allergiepillen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irina Bonder - WaarBenJij.nu

Drie cariës, antibioticakuur en allergiepillen!

Door: Irina

Blijf op de hoogte en volg Irina

01 April 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste!

Hier weer even een update van mijn tijd hier in Nepal! Eerst even iets over de gezondheidszorg hier. Ik had superveel last van mijn keel vanwege een beginnende verkoudheid. Met een jongen van mijn werk ging ik opzoek naar iets van strepsils voor mijn keel, want slikken deed ontzettend veel pijn. Hup, de motor op! We maakten een stop bij het ziekenhuis en gingen daar naar de apotheek. Na mijn uitleg, tien keer verteld dat ik iets van strepsils wilde voor mijn opkomende verkoudheid, kreeg ik een antibiotica voorgeschreven. Wat?! Antibiotica voor keelpijn, no way dat ik dat ga slikken! Tweede poging, dit keer wilde hij mij allergiepilletjes geven. Hmm, ik wil gewoon iets voor mijn keelpijn en ik ben nergens allergisch voor meneer! Uiteindelijk kreeg ik dan de vertrouwde strepsils, jeej hoe moeilijk kan dat zijn haha.

Vorige week ben ik met de kindjes meegeweest naar de tandarts, wat hier blijkbaar onderdeel uitmaakt van een schooldag. In Nepal is de tandarts in het ziekenhuis gevestigd en heeft maar 1 behandelkamertje. Er was zoals gewoonlijk weer een powercut, waardoor er geen licht was. Dit betekende dat de gordijntjes even wat verder open moesten en er met een zaklamp in de monden geschenen moest worden, ze zijn hier wel creatief moet ik zeggen! Toen alle kindjes waren geweest, mocht ik ook nog even in de stoel komen zitten. Prima dacht ik, even kijken wat deze tandarts te zeggen heeft. Zaklamp in mijn mond en ja hoor 3 gaatjes, aldus de tandarts. Sure, net voordat ik naar Nepal kwam ben ik naar mijn eigen vertrouwde Nederlandse tandarts geweest en er was niets aan de hand. Als ik drie gaatjes heb, zou ik dit toch moeten voelen?! Naja, ik geloofde er in ieder geval niks van en zei tegen hem dat we wel even zullen zien wat de tandarts in Nederland zou zeggen haha! Lekker brutaal (A).

Afgelopen vrijdag zijn we weer met een hele groep naar Thamal geweest. Toen we daar aankwamen, leek het wel alsof de wereld ging vergaan. Zwartgrijze lucht, bliksem en keiharde regen, zo niet Nepal! Gelukkig heeft het maar even geduurd en is het nu weer volop zomer. In Thamal zijn we heerlijk uiteten geweest bij een hip vegetarisch restaurant, OR2K, en hebbn we zelfs de jongens zover gekregen! Hier heb ik een heerlijke cocktail gehad, overtreffelijke maaltijd en een superdeluxe chocoladesouffle met smeltende warme chocolade van binnen (zijn jullie al jaloers?) voor nog geen 10 euro! Na het etentje zijn we met zn allen naar ‘The Factory’ geweest, een hippe Nepalese club met westerse muziek. Het was een hele gezellige avond!

De volgende dag zijn we lekker westers gaan ontbijten en heb ik voor het eerst een lekker bruin broodje gehad en het was heerlijk! Ik wist niet dat je daar zo van kon genieten haha. Na het ontbijt zijn we naar Bhaktapur geweest, een van de drie koningssteden van Nepal. Je moest hier betalen om de stad in te komen, heel apart. Ook nog best veel, 11 euro, maar het was zeker de moeite waard. Er waren supermooie pleintjes en prachtige tempels. Toen we een van de pleintjes opliepen, stond daar een koe. Oh wat schattig dachten we, dat blijft hier toch nog een beetje speciaal al die koeien hier op straat. Twee uur later kwamen we weer langs het pleintje en het was opeens heel druk. Wat is er aan de hand dachten we en we zigzagden een beetje door de mensenmassa. En daar lag de koe, in een plas bloed, zonder hoofd! Oh, ik geloof dat mijn maag zich wel drie keer heeft omgedraaid als ex-vegetarier. Arm beest, het wachtte gewoon totdat het geofferd werd.

Vandaag heb ik mijn laatste werkdag gehad in het disability center, ik geef het op. Ik voel me er totaal niet op m’n gemak en voel me een beetje nutteloos. Morgen ga ik met Florian (Duitse huisgenoot) mee naar het weeshuis dat wordt gesteund door ‘het andere reizen’. Hier zal ik mijn laatste week doorbrengen en dat lijkt mij heel leuk, ik heb er zin in!
Ik zal jullie laten weten hoe mijn nieuwe werk is!

Liefs!

  • 01 April 2012 - 15:53

    Telie En Theo:

    Hey Irina,

    Je hebt weer heel wat beleefd, leuk om te lezen.
    Jammer dat je werk niet was wat je er van had verwacht. Hopenlijk is het bij de weeskindertjes wat beter, succes.
    Ben net druk in de weer geweest met je vriendje, Joost dus.
    Hij wilde weer op z"n race fiets terug naar Groningen, maar het waaide zo hard,hij schoot geen meter op.
    Al met al heb ik hem weer opgehaald met de auto en zit hj nu in de trein!
    Deze week komt hij bij ons thuis om te werken aan zijn stage, gezellig.
    Veel plezier verder,

    Liefs Telie en Theo

  • 01 April 2012 - 18:05

    Laura:

    Iriniiiii, wat heb je alles weer leuk opgeschreven! Leuk dat je nu in het weeshuis gaat werken, hopelijk gaat het dan wat beter met de kindertjes! En hopelijk slaan die elkaar (en jou) niet haha. Laat ons maar weten hoe het daar is! Zielig voor die koe.. De groetjes van papa en mama! xxxx

  • 01 April 2012 - 19:39

    Beike:

    Hallo Irina,

    Wat heb je weer een boel beleefd! Jammer dat je voor je gevoel geen nuttig werk kan doen daar. Ik hoop dat dat de komende week beter gaat!Ik wens je veel succes en plezier!

  • 03 April 2012 - 09:37

    Robert:

    Wat weer een ervaringen...

    Mooi verhaal van die tandarts, toch beter gaan poetsen hahaha.
    Dat van die koe dat is echt een apart verhaal, maar echte werkelijkheid daar...

    Gisteren een programma van bloed, zweet en luxeproblemen gezien... dan besef je pas echt hoe goed we het hier in Nederland heben. Maar dat besef jij ook maar al te goed daar in Nepal... je zit er midden in.

    Veel succes in het weeshuis, het zal je waarschijnlijk meer voldoening geven.

    Kop d' er veur...

    Robert en Marijke

  • 05 April 2012 - 10:07

    Anjo En Trijnie :

    Even tijd om een berichtje naar jou te sturen lieve Irina.
    Wat een boeiende ervaringen maak je weer allemaal mee en wat leuk om het te lezen.
    De koe is in Nepal toch ook een heilig dier. Toch zielig als ze geofferd moeten worden. Maarrrrrrrrrrrrrrr ja, dat gaat zo in die landen. (hier trouwens ook met schapen). Fijn dat je nu ergens anders bezig bent wat meer voldoening geeft, succes.
    Ga je over enige tijd door naar Thailand? Geniet van alles wat je doormaakt en lieve groetjes.
    Baby Mees begint bewust te lachen, lief he?

  • 06 April 2012 - 06:48

    Vera:

    Jeetje! Dat ze je al die middelen wouden voor schotelen! Denk ook dat ze dachten van dat is een toerist, proberen we wat geld binnen te halen! Gelukkig heb je je dood normale strepsils kunnen krijgen! Haha. En wat apart van de tandarts! Haha goed je tandjes poetsen irien:p haha nee grapje. Ik ben benieuwd of ze gelijk hadden met de gaatjes!
    Ook nog schattige diertjes gezien? :p

    Ben benieuwd naar je nieuwe werkweek

    Xxxx vera!

  • 09 April 2012 - 07:39

    Nicole:

    Hey Irina,

    Nog maar een paar dagen en dan ga je alweer verder naar Thailand. Gaat snel voorbij zeg! Heb je een beetje zin in de volgende stap?
    Geniet van je laatste dagen in Nepal!

    Groetjes Nicole

    PS Nog bedankt dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Irina

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 15742

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 08 Mei 2012

Nepal en Thailand

Landen bezocht: